MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Saturday, 25 September 2010

" PeNiaGa - peNiaGa Africa..."

Sibuk berurus niaga nih...
semua sibuk mencari 'tempat' untuk berniaga..
Ramai jemaah lalu lalang disini...
Agak murah skg harganyer....5 riyal ke 10 riyal sahaja harganyer..
Posted by Picasa

19 comments:

Azima said...

Salam CL,

Alhamdulillah...rezeki di mana-mana.Kwsan berniaga yg strategik buat mereka..tapi kesian,bila kena serbu...lari bertempiaran la mereka semua..

CL,dah balik Mekah ke???

Wsalam

nadz said...

Assallamualaikum CL,

Rezeki yang diraih dinegara orang...
tapi kesian tengok..mereka akan lari lintang pukang bila polis Arab datang round!

Dari Hati said...

Saya pun pernah tengok dulu masa g Umrah..bila kena serbu berdesup lari ..Ada jemaah lain bgtau, kat celah2 batu pon diorang sanggup g menyorok..

Lebih kurang mcm senario kat Jln TAR, Chow Kit bila penguatkuasa dtg, PATI cepat je 'hilang'..

Wallahua`lam..

nadz said...

Assallamualaikum CL,

Puteri mama telah selamat mendapat orang baru...Alhamdulillah..sihat sejahtera semua..Terima kasih dengan doa dari sana..

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,
bila polis mai,semua cabut lari.

kesian juga kat depa.
wassalam.

Ku Din said...

Salam CL,

Seronok tengok peniaga ni. Tetapi kasihan apabila polis kejar, terpaksa angkut semua dan bawa lari... tapi lepas tu datang semula...

Ku Din said...

Salam CL,

Selain tu diaorang ni kalau bergaduh memang hebat. Gaduh sebab merebut kawasan... siap pukul2 dan jerit2 depan orang ramai...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam CL,

peniaga2 ni ada yang boleh bertutur bahasa melayu...5 riyal...10 riyal!

zolazh said...

..salam tok wan,
...den dah e-mail kat ekau....



...from sahabat lama yg penah sama2 berjuang ngan ekau kat langkawi.....

Ummi Humaira said...

salam CL..

yg jadi kelam kabut bila kita dah bayar dgn duit besar , tengah tunggu tukaran duit kecik , polis datang ,depa dah cabut lari , alahai.......

Kakzakie said...

Salam CL,

Dah mulalah mereka mencari rezeki bila musim haji bermula.

Kenangan kakak hendak beli kopiah budak warna-warni. Baru pegang dah kena serbu. Mereka lari macam peluru, hubby kakak tak terkejar. Kopiah dah dipegang tapi belum bayar. Esoknya jenuh mencari dek kerana nak membayar kopiah2 tersebut. Mujur bertemu.. he..he...

Mohd Ashraf Bin Suarin Al-Hafiz said...

Salam,abg cl..macam-macam ragam manusia..niat di tanah suci..di tanah haram..moga niat hanya kerana Allah.apa pun yang di lakukan hanya kerana Allah..

Kak Sidah said...

Salam Cl,

Ragam org cari duit..kat mana2 pun sama kan..akak pun pernah beli dengan mereka ni..murah..

hilmyiskandar said...

Salam.

Kekadang tu belum sempat nak bayar 5 rial sudah lari kerana dikejar polis. Seronok ada kesian pun ada.

Amin.

tq.

rosli said...

Salam CL,

TK kerana berkongsi gambar ini, dulu saya tak snap pun....masa tu belum ada blog lagi....skrg kalau boleh semua yang ada di sekitar MH nak snap.

Aki44 said...

Salam CL...

Mereka buka bisnes x kira tempat. Kekadang ditempat yg lecak, waktu lepas isya' plak, kita x perasan dlm samar2 mlm, bila kelik hotel baru nampak barang yg dibeli kotor dsb nyer. Ada barang x berkualiti, pernah terkena beli jubah, kelik Mesia bila disterika habis punah bak campak karung plastik ke dlm api. Nasib2...

support@safiudin.com said...

Salam CL,

seronok tengok mereka berniaga..

ya....9/10 rezeki dari perniagaan..

alhamdulillah, syukur..

ps: teringat laungan peniaga di sana..'hamsa riyal'...'hamsa riyal'

boxhousestudio said...

salam cl

terima kasi up kan gambar gambar ni..terkenang-kenang..pasti pemandangan ini ada tiap kali pulang dari haram...ini lah jalan pulang ke hotel ...hu hu hu...ngindu nak window-window shopping...terbeli-terbeli..ha ha..murah sangat la...sambil tolong otang ulit hitam ini...

ainhany said...

salam CL,

syukur alhamdulillah...
rezeki ALLAH
nie la hikmahnya berniaga

sambil meyelam minum air