MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 8 September 2011

" Peniaga -peNiaGa JaLanaN..'

depan hotel safwah tower...
ramai jemaah membeli barangan niaga mereka...
khamsiah riyalll......5 riyall asaraaaa riyal......10 riyal....

24 comments:

mama ju, said...

Salam CL

Memcari rezeki di mana2.
Mereka ni memang penduduk tetap?

rezeki said...

salam cl

kat tepi safwah kan

bapak pun nak meniaga la hehe

semua barang arbaa riyal hehe

Kak Ina said...

Salam CL,

Masa pergi umrah bulan Syaban yg lepas, tak ada pula "sale" kat depan hotel CL ni..

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Pak Itam kalau nak berniaga, jual asam pedas, misti laku....

Wassalam

YB said...

salam cl

lelong lelong

Zalina said...

Salam Cl dan semua warga PDKM

Bukan nak komen pasal peniaga tapi pasala blog ini...

best lawat blog ini kerana gambar2nya memberi 1000 makna dan kenangan....dan CL pun tak perlu tulis panjang2 :-)
Jazakkalah CL

KakTi said...

Assalamu'alaikum.

Teringat pula pelbagai jualan di kedai2 kat kawasan Samiyah yg kini hanya tinggal kenangan (kali terakhir 2007...lepas tu dirobohkan utk pembangunan yg rancak berjalan sekarang)

hmins said...

Salam CL,

seronok betul...nak beli keperluan pun senang...CL pun dah pandai cakap arabi...hehehe

rosli said...

CL,

Mereka tak ada meja pun....bentang dan jual, kena kejar mereka bungkus dan lari....saya pun sekali sekala singgah jugak dulu....

Farris JomProperty said...

Assalamualaikum Brader manzlie,

Ya ALLAh, tgk gambar-gambar kat Mekah ni, teringin sangat nak pergi beribadah bersama keluarga kat sana.

Nampaknya aktiviti berniaga pun rancak di sana. Tak kisah la... asalkan HALAL...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

seronok tgk suasana ni...

Kak Sidah said...

salam Cl,

mencari rezeki yang halal tak kira dimana ..akak setuju ngan atuk pak itam jual asam pedas..kalau akak ada kat sana..jadi pelanggan tetap..

safiudin.com said...

Salam CL,

seronok melihat gelagat peniaga-peniaga tu..

teringin juga nak berniaga di sana...

Wassalam.

hilmyiskandar said...

Salam.

Peniaga jalanan yg menghiburkan.

Amin.

tq.

tmh said...
This comment has been removed by the author.
tmh said...
This comment has been removed by the author.
tmhp said...

As Salam,
Gelagat para peniaga ni ibaratkan "hambat ayam lesung" kata ore kelate..

rezeki said...

hehehe

mana nak cekau kepala mayong dan daum kesom kat sini hehehehehehehe

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,

wahid rial tak de ke ?

Nur Fatin Zulaikha said...

Salam,gelagat peniaga jalanan ini kadangkala menggelikan hati apabila meraka bungkus brg mreka dan lari drpd polis. Hehe
Rindunya suasana tu.. :)

Aki44 said...

Salam CL,

Ada org beritau, peniaga jalanan ni sebenarnya diupah oleh peniaga yg ada warong berhampiran sbb tu mereka tak amik kesah pun, yer ker..?

HOHMS said...

Salam CL,

rindu kat sana apabila tengok gambar-gambar ni...terkenangkan sewaktu mengerjakan haji dan umrah tahun lepas....

Norbaya said...

macam2 ada ke?kebanyakannya jubah dan kopiah kut.

mancomjb said...

Salam CL,

Seronok melihat telatah peniaga,
beli tak juga.