MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday, 20 September 2011

" LeNGanG Skg....."

hanya pekerja dan pemilik kedai yang berjalan skg...
kurang jemaah skg di perhentian teksi ni....
tiada kesesakan untuk ke jalan utama MasjdilHaram
hanya tinggal 2 minggu sahaja untuk menunggu kedatangan Jemaah Haji...insyallah

20 comments:

rezeki said...

salam cl

29 hb , penerbangan masuk ke 2 tanah suci akan sampai

"bulan haji telah tiba kini, menunaikan ibadah,
panggilan Baitullah...


bapak dah mcm penyanyi nasyid pulak hehe

Aki44 said...

Salam CL,

Tak lama keadaan begini. Hujung September ni mulalah jemaah haji membanjiri KM dan MH, insyaAllah

Aki44 said...

Salam CL,

Ajaklam member2 main sepak takraw kat luar tuh.

manzlie said...

salam PAK REJEKI...



Laibaikallahumlaibaiii...
.....



wqaslam

manzlie said...

salam Aki44


hujung bulan penuh kembali kota makkah...


waslam

Kak Ina said...

Salam CL,

Tak sabar rasanya nak tenguk entri bulan haji pula. Teruskan usaha murni CL, walaupun MH jauh disana,dengan adanya blog PDKM, rasa MH dekat dihati....

Hajah Zainab bt Abdullah said...

tak lama sibuk kembali....

hmins said...

Salam CL,
Nampak sayu sgt kota Mk.mungkin masanilah penduduk tetap rasa tenang,relax...

pesona said...

Assalamualaikum Tn Hj,

Ketenangan dan kedamaian di MH yang menanti ketibaan Jemaah yang akan menunaikan HAJI 1432H.......

Kak Sidah said...

Salam Cl,

Lengang nya mcm jalan kat KL musim raya..

KakTi said...

Assalamu'alaikum
Para peniaga Makkah Dan Madinah tengah replenish stok jualan.
Tatkala tiba jemaah haji, rezeki sekali lagi masuk melimpah ruah.
alhamdulillah.

ainhany said...

salam cl,

subhanallah..
beruntungnya sapa yng dok sana tika nie kan..
jagn lupa cl..doakan kami myusul yee..amin

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah mudahnya pergerakan kemana2. Hari2 mendatang akan kembali sibuk semula dengan Jemaah Haji.

Amin.

tq.

Ismail said...

Salam CL,

Alhamdulillah, tenang sungguh keadaannya ketika nie

Kalau begini bukan saja dapat mencium Hajar Aswad, malahan kalau shopping pun senang sekali begitu juga kalau mengerjakan umrah, tenang - tenang.

Moga dirahmati Allah kepada CL yang sentiasa memberikan gambaran keadaan di MH dari semasa kesemasa.


Terima kasih CL.

Hanya Allah yang membalasnya..
Rindu MH.....

rosli said...

CL,

Makkah nampak tenang, mesti semua orang di Makkah dah bersedia untuk terima jemaah haji. Di Msia macam2 program untuk jemaah haji pertama, sama2 kita doakan mereka selamat mengerjakan haji dan mendapat haji mabror

Kalamhati said...

Salam CL..

tak lama lg tanah barakah ni bakal meriah kembali..dgn kunjungan ummat dr seluruh dunia..=)

safiudin.com said...

salam cl,

alhamdulillah, syukur.

seronok masa ni..

bila saya tonton lintas langsung terasa betul-betul berada di sana..

mancomjb said...

Salam CL,

Inilah masanya cl berehat. 2 minggu lagi seboklah dia.

Marla said...

Salam...

Wow...bestnya....lengang,saya pun nak pergi kalau macam nii...

Zattiis Idris said...

salam sdr CL.

kami mmg selalu mengikuti blog sdra utk dptkan info terkini mengenai kota mekah. seronoknya yer sdra dpt bertugas disana. mmg berpeluang hari2 ke MH kan...

alhamdulillah saya & suami berpeluang mengerjakan umrah di akhir ramadhan yg lepas dan seterusnya dpt sambut eid fitri di kota mekah. seronok yg tak terkira rasanya.. kami pulang ke tanah air pada 7hb September 2011.

Hari tu, masa kat sana, suami ada ajak utk ke hotel tmpt saudara bekerja. nak kenal2 sbb mmg setiap hari kami akan baca blog sdra. alahai tapi saya terlupa la plak nama penuh sdra.

terima kasih kerana usaha sdra update info terkini dari kota mekah. ini membuatkan semangat kami semakin berkobar2 utk kesana lagi...