MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 1 August 2011

" EKLUSIF DARI MAKKAH - CL ShoLat TerawiH DePan MasjidiLHaRam - meriahh 'Pesta Ibadah " sudahpun bermula..."

Depan MasjdilHaram...
ramai jemaah dah amik tempat masing masing
memenuhi semua ruang yang ada...

CL dapat duduk sholat terawih di sini...alhamdulilah
bermulaaa....
jemaah yang sudah ramai....

tepi hotel Al Safwah pun dah penuh....
Pintu masuk utama Hotel Alsafwah pun dah ramai dng jemaah

di mana mana sahaja ada jemaahh menunaikan sholat terawih...
sungguh teruja kami disini...syukur alhamdulilah Ya Allah dengan iZin Mu kami berada di disni....amennnn

28 comments:

rezeki said...

salam cl

alhamdulillah

seronok lihat , mesti padat kat dalam tu, kalau nak masuk mau kena awal2, mcm mana keja shift bulan ramadhan ni dengan jemaah pasti memenuhi hotel?

bapak baru lps sahur ni dengan nasi sejemput je mengadap gulai ikan patin dgn telor dadar serta beberapa biji kurma ajwa hehehe

manzlie said...

ssalam pak rejeki...


wahhhh macam mcam dia bersahur aar...

cl takda aaaaaapa...cuma ari zam zam dan kurma jer bersahur...kena kuruskan balik pinggang ni...ahiksss


wasalm

rezeki said...

cl

ingat tak mau makan nasi , just minum dan beberapa bijik kurma je, tapi pukulan gulai ikan patin tempoyak tu terlau mengoda hehehehe

kita sesama lumba ye, kasi buang sikit babat kat perut tu hehehe

rozaini said...

Salam Cl,

Alhamdulillah..... rindu ......

Selamat menunaikan ibadah puasa di dalam bulan yg penuh barokah ini....

InshaAllah.

sonata anak kancil said...

salam CL - syukur alhamdullilah tahun ini kita dapat merasai Ramadhan yang penuh barakah ...seronoknya lihat jemaah dari seluruh dunia di Makkah menjalani pesta ibadah !

baru saja selesai bersahur
selamat menjalani ibdah puasa

mancomjb said...

Salam CL,

Buat diri saya memulakan ibadah puasa tahun ni di bumi kenyalang bersama anak perempuan saya.
Masjid negeri menjadi tumpuan masyarakat setempat menunaikan sunat teraweh malam tadi.

Terima kasih CL memberi gambaran jelas di MH.Tak sangka laluan hotel pun penuh.Di dllam TV hanya dalam MH saja yang di gambarkan.

wasalam.

radziah AR said...

seronoknya dapat berterawih di sana... semoga saya juga akan menjadi tetamu Allah suatu hari nanti

CM said...

salam


meriah sungguh terawih di sana...

Aki44 said...

Salam CL,

Ramadhan al-Mubarrak menguji tahap kesabaran umat menghadapi segala mehnah dibumi Allah ini. Bulan yg agung inilah kita pertingkatkan amal ibadat kita, insya Allah.

CL kenapa solat kat luar MH, x leh masuk ker. Bertuah sungguh dapat berada di tanah harram sepanjang ramadhan.

Fuzi said...

Salam

Slmt Menjalani Ibadah Puasa..

Menyimpan impian utk berada di MH satu hari nnti untuk 'pesta ibadah' insyallah..Doakan ya CL..

hilmyiskandar said...

Salam Ramadan.

Alhamdulillah dimana2 saja sekitar MH dipenuhi. Memang terpanggil dikesana.

Amin.

tq.

Fiza Nordin said...

salam cl... selamat menyambut ramadhan dan selamat berpuasa...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Salam CL,

Amat bahagia mengenangkan saat sebegini yang pernah akak rasai...oh! rindunya nak solat di MH..

Zalina said...

Salam

...jelousnya tengok org dpt bersembahyang disana....semoga dijemput ALLAH Ramadhan thn depan

JSR said...

Salam CL n Warga PDKM,

Selamat Berpuasa semua, kami di Brunei alum start, anak bulan inda nampak..... besok baru mula.

Mila@Rimbun said...

insyallah akan ke mekah 8hb nii.. tak sabar rasanya.. selalu tgk gambar kat blog CL jerr

Umm Ummar said...

seronoknya...semoga kami juga berpeluang ke sana didlm bulan penuh rahmat ini. Ameen

mfisma said...

Salam Ramadhan CL dan pembaca PDKM..syukur dapat mengikuti perkembangan di Mekah di dalam bula Ramadhan ini...

My Life said...

salam

masyaallah ramai nya jemaah.. doakan untuk semua

abah saya dan jemaah esok baru masuk mekah..

Kak Ina said...

Salam CL,

Ramainye jemaah..best..doakanlah semuga warga PDKM pun dapat berpusasa di sana satu hari nanti. insyallah..

Kak Sidah said...

Salam CL,

Alhamdulillah..ramai nya jemaah solat tarawih..beruntung dapat berpuasa kat Mekah kan Cl..doakan kami disini supaya dapat merasai suasa tersebut yer Cl..

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

alhamdulillah, syukur.

kemeriahan yang tidak dapat digambar dengan kata-kata.

semoga semua jemaah dipermudahkan melaksanakannya. amin.

Wassalam.

Kakti said...

Assalamu'alaikum
Moga ibadah kita sepanjang bln Ramadhan tahun ini lebih berkualiti dari tahun2 lepas. InsyaAllah.

Azam said...

Salam Hj CL...

Rindu rasa nye untuk berada di sana lagi...mesti seronok berada di sana semasa Ramadhan kan....bila agak nyer boleh berada di sana semasa Ramadhan....doakan saya yer Hj....

Che'gu Mimah said...

salam CL...

salam ramadan buat CL di kota Makkah..moga sentiasa diberkati dibulan mulia ini...

SiNoMoSa said...

Salam CL,

Selamat bpuasa..
Bak kata boss saya, bila melihat blog abg..sayu rasa hatinya..
Huhuhu bilakah akan menjejakkan kaki ke sana lagi huhuhu

hmins said...

Salam CL,

Selamat menunaikan ibadat puasa dan begitu juga semua warga PDKM..

مسافر_اسلام said...

MasayaAllah...lautan manusia di bulan Ramadhan. Setiap amalan di gandakan berganda-ganda. Semoga setiap amalan kita juga diterima Allah, walaupun dimana kita berada. InsyaAllah.

CL kena lebihkan minum air dan perbanyakan solat-solat sunat, INsyaAllah boleh turun berat badan itu nanti.

Salam Ramadhan