MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Sunday, 8 May 2011

" JoM miNum Air ZaM Zam.."

tempat air zam zam di bahagian luar Haram...
deretan paip zam zam dah tersedia untuk jemaah..
cl pun mengambil air zam zam di sini
bahagian muslimah tempat mengambil air zam zam
Pernah kah anda mengambil/meminum air zam zam disini..?

17 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Insyaallah
jadi tetamu Allah
akan minum sepuas2nya

Wassalam

Aki44 said...

Salam CL,

Nikmatnyer dapat meminum air zam zam setiap hari

Ummi Humaira said...

assalamualaikum CL

tiada air di dunia nie yg lebih terasa nikmat nya selain air Zam Zam.apatah lagi kalau dapat minum di dlm MH .. aduuuh terasa sejuk tekak bila minum air Zam-Zam selepas tawaf dan saei.

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,


Boleh minum dengan mudah.......kurangnya jamaah

selamat bertugas dan beribadat

rezeki said...

salam cl

dah terasa-rasa keenakkan dan kedinginan air zam2 tu

stok bapak ada tinggal sikit je lagi, lepas lah bang 4-5 teguk lagi ni

rose said...

nikmatnya minum air zam zam dalam Haram...sejuknya terus segarkan tekak......

sonata anak kancil said...

salam...sungguh enaknya dapat minum sepuas2nya...insyaAllah akan jumpa di sana! Atuk Phd mendahuluinya...

hazira said...

Salam CL,

Hari-hari ambil air zamzam kat tempat saei masa musim haji yang lalu..bawa balik ke hotel

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah tempat dah cantik dah - air zam2 seribu nikmat.

Amin.

tq.

Blangkas Klik said...

Salam CL

Ada x tmpt ambil wuduk dlm masjid bg jemaah wanita? Kalau ada buat la entry skit.. Lagi satu harap2 ada entry psl simcard yg jemaah boleh guna di madinah/mekah. Tentang harganya ke..

pesona said...

Assalamualaikum Tn Hj,

Tentu hilang rasa dahaga Tn Hj dengan minum air zam-zam dengan sepuas-puasnya di MH.....teringat mas mengerjakan haji yang mana botol air sentiasa penuh dengan air zam-zam apabila berada di MH...

safiudin.com said...

Asslamualaikum CL,

nikmatnya minum air zam-zam.

stok air zam-zam dah habis, kena beli lagi...

Wassalam.

KAMATO said...

salam tn hj, besarnya kuasa Allah, air telaga zam-zam tu tak pernah kering

atikaazhar said...

alhamdulillah syukur...sihat tubuh badan sepanjang mengerjakan umrah...setiap kali minum air zam-zam, mendoakan kesihatan...aminn

nat said...

Alhamdulillah... air zam2 tiada tandingan...

Dengan berkat air zam2 ... anak saya tak lagi berdarah hidungnya; last berdarah masa di Madinah. Lepas disapu pada muka dan minum sepuas-puasnya semasa mengerjakan umrah... sehingga kini hidungnya dah tak berdarah lagi.

Penyakit asthma dan masalah kulit anak saya... alhamdulillah sembuh dan terkawal..

muaz_kkgp said...

assalamualaikum cl,saya lalu dan tengok je jemaah umrah minum kat sini...sebab airnya sejuk,saya minum zamzam dlm tong je,tak sejuk tu.....

iman.nurina said...

Assalammualaikum CL...

masa g umrah mac lepas, klu ke masjid msti bwk botol mineral kosong...blik akn terisilah jwbnya dengan air berkah ini. sejuknya mendamaikan perasaan dan jiwa...sungguh nyaman!