MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Monday, 2 May 2011

"TaPaK RumaH KelaHiRan RasuLLaLLaH s.a.w..."

jom kita tengok ..rumah apa yang berwarna putih tuh....????
ramai gak jemaah baerada disitu...? kenapa?
subhanallah.....
Ini la dia rumah kelahiran Nabi junjungan kita, Muhamad s.a.w....alhamdulilah

23 comments:

Ma Yusof said...

Assalamualaikum CL,

rasenye bukan rumah kelahiran Rasulullah tapi tapak rumah yg telah dibangunkan bangunan putih ni... rasenye lah kalo ta k silap teman...

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah masa gi mula2 dulu puas pusing satu MH nak cari dimana tmpat kelahiran Rasulullah. Pusing punya pusing baru terbaca di sighboard apa yg dicari. Masa tu nak tanya segan, tapi kini dah tahu dah. Syukur.

Amin.

tq.

Aki44 said...

Salam CL,

Bedtul ker rumah nih yg sekarang dijadikan perpustakkan akandirobohkanb jugak dlm masa terdekat nih.

Aki44 said...

Salam CL,

Tapak kelahiran Rasulullah yg sebenarnya berada di satu bilik yg tertutup didalam bangunan ini. Tiada sesiapa pun bpleh tengok sbb dikunci rapat. Satu ketika dulu banguynan perpustakaan ini pun xleh diambil gambar. Kena tembak dari jauh2.

Rozali said...

Assalamualaikum CL

Alhamdulillah
masih belum dirobuhkan
dengar2 tu hari nak dirobuhkan...

Wassalam

manzlie said...

ssalam ma yusuf...

benar tuhh...tapak kelahiran rausslah kita...


walam

manzlie said...

salam hilmy



tapak rumah kelahiran ni telah di jadikan 'perpustakaan pada suatu waktua dahulu...


walsam

manzlie said...

salam aki44


kalu tak silap cl..mereka takkan robohkan...hanya tinggal sejarahh


waslam

rugayahabubakar said...

pernah lalu depan bangunan ni, tp x pernah mendekatinya walaupun tahu ini tapak kelahiran rasulullah saw.Ada jgk ambil gmbar dr jauh smbil lalu dpnnya.

Zie said...

as salam CL

datang jenguk sini.

zainon said...

Musim haji 2003 dulu, setiap hari kami melintasi rumah ini selepas berjalan keluar terowong drp hotel penginapan.

rezeki said...

salam cl

dgrnya rumah tu pun nak dirobohkan, tapi tak pastilah

mereka takut byk unsur bidaah bila jemaah yg kurang ilmu pengetahuan berkunjung ke bekas tanah kelahiran Rasulullah ni


psss tgk ayam golek kat bawah tu, semalam kami lunch kat Wadi Hadramaut jln Ampang , pekena nasi mandi hehehe

NGINAP SRENGENGE said...

salam CL,

1988 dulu ada 3 batang pokok di depan rumah ini........ada tapak tempat duduk.....disitulah aku baring2 selepas balik dari MH.....indah ingat di masa itu....

manzlie said...

salam ayahanda


wahh nostalgia tuh...mesti best kan ayah


waslam

manzlie said...

salam pak rezeki


wahhh...tak ajak cl aaar...notiii


waslam

manzlie said...

salam kak zainon


tentu masih teringat lagi kan..


waslam

manzlie said...

salam rugayah


pasti teringat kenangan lalu


waslam

manzlie said...

salam zie


apa kabar?


waslam

nowwear said...

salam knal,,,,anda orang malaysia ya ,,sekarang tinggal dimana?

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

alhamdulillah, ramai juga jemaah melawat ke sini.

ada yang mengambil peluang 'lepak' [mungkin penat].

Wassalam.

Kak Sidah said...

Slam Cl,

Akak tak sempat nak ziarah masa tu..

rosli said...

CL,

Insyallah akan ke sini di masa kan datang. Mesti nak ziarah kawasan ini

Musa b Mohd Yusuf said...

lupa nak tanya CL haritu.. klu x bole juge ke tempat nih.. insyaAllah.. klu ada rejeki lain kali..doakan ye CL..tq..