MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 21 November 2008

Malam Minggu - Depan Multazam


Salam dari Mekah......Saje je hari ni nak habaq.....almaklum lah Hari Minggu ( kalau kat sini ari minggu bagi aku ia lah pada Hari Jumaat and
Khamis malam jumaat ibarat malam minggu lah)...selalu nye malam minggu aku suka lepak kat depan Multazam ni...pas solat Isyak selalunye orang akan berdoa di Depan Multazam ni sebab kata depa tempat yang paling elok berdoa.....then time tu aku mula lah buat banyak solat2 sunat di sini...aku juga tak pernah lupa doakan untuk kawan2 aku kat malaysia...nak sebut nama tak payah lah yee...yang penting kita dapat memohon pada Ilaahi semoga di makbulkan lah hendaknye doa doa aku tu...Aminn.. kat Multazam ni gak aku selalu baca surah Yassin khas untuk semua arwah2 keluarga ku, arwah saudara mara dan arwah yang aku kenal serta arwah yang pergi terdahulu dari ku........Juga bila aku rindu je pada arwah mak ayah akan ku mohon pada allah semoga roh mereka berada bersama sama org yang beriman dan solleh.......I really miss my parents.....sedih lah......

4 comments:

Dhil said...

dengan keikhlasan dan telus hati tu..berdoa utk semua ..mudah2an..akan dimakbulkan olehNya..dan moga kehidupan disana..terus diberkati..aminnnn

abangsulung said...

Dulu kira masa nak balik ke Malaysia, saya berdoa kat Multazam tulah minta kepada Allah supaya "jgn jadikan kedatangku ke makkah itu, kedatangan terakhir dan bermohon supaya aku dpt selalu datang kesini selepas itu".

abangsulung said...

Apa yang saya dpt rasakan, bila kita balik dr Makkah, Iman kita semakin kuat. Kesungguhan kita beribadat semakin bertambah. Itulah kelebihannya.

abangsulung said...

Satu lagi kelebihan kat MH tu, kalau kita tak berat mulut boleh dpt ramai kawan. Dulu saya bercampur dengan ramai bangsa. Walaupun kita tak memahami bahasa antara satu sama lain cukup sekadar kita bagi isyarat mereka dah faham. Bila masa nak jln2, kita jln ramai2. Cuma saya agak kecik bila dibanding dgn diaorang. Ada dr Jordan,Magribi, Algeria, Pakistan,Iraq. Tapi diaorang amat menyanjungi orang Malaysia. Malaysia No.One kata diaorang, maksudnya orang dari Asia Tenggara lah tu.