MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday 22 May 2009

" Jom Tengok Alsafwah Hotel - My place Part 1"

Dari Building Entrance di main road of Ajiyad
Hotel Lobby baru siap...cantik kan..

Dengan budak budak bellman..
Main hotel singnage di Tingkat 2 near escalator...
Jom naik atas ke tingkat 3 - my work place


Salam from Mekah...harini saya nak bercerita tentang Hotel tempat saya bekerja yakni Alsafwah Royale Orchid Hotel...so senang lah nanti pada semua follower saya( cikgu mas, Taj,Kak Nab,Zabidi, Noor,ayahanda dan semua lah ) tu kalau nak datang leh gunakan entry ni sebagai panduan...Our hotel lobby dah hampir 95% siap jadi sekarang agak lebih selesa lah untuk menampung 2 ribu jemaah sekali masuk..alahamdulilah...juga terdapat Morroco lounge untuk lepak lepak minum coffe or arabic tea (Next entry ya) . Bilik kami sebanyak 858 kamar yakni boleh menampung lebih 2500 Jemaah dalam musim Ramadan dan Haji ni..alhamdulilah...sukran and wasalam

14 comments:

Siti Rahmah said...

Salam Abg Aji,

Cantiknya hotel ni, boleh tgk ajelah. Kalu pi sanapun tak mampu nak stay kat situ.
Ada vacancy tak kat sana?

aznaz said...

Salam Siti Rahmah...

Datang je lah kat sini melawatlawat ker..Takda lah kerja untuk perempuan .sini pompuan tak di benarkan kerja..so sorry yah..

wasalam

PINATBATE said...

cantiknya...rasanya tak terduitlah saya nak duduk hotel cantik macam tu..

S said...

salam,
rasanya kalu pompuan boleh kerja Misi ja kat hospital Ajyad tu. betul tak Cik Lie.

nampak Cik Lie ngan bellman tu sama seiras ja. Adik beradik ke ??

Atikah said...

Salam en lie...

cantiknya tempat kije en lie tu yer...

Cam tu gayanya, tak dpat dok kat situ, masuk melawat kat dalam hotel tu jadi ler... :)

aznaz said...

salam Pinatbate..

kalau macam tu kalau dtg sini rehat rahat lah kat bilik saya..at least merasa jugak kan ..

wasalam

aznaz said...

salam kak As...

Hospital tu tengah nak di roboh kan..tunggu next entry...

ye ker...alahamdulilah jugak lah ada seiras kat sini..bangla pun bangla lah tak kisah..heheheheeh

wasalam

aznaz said...

salam atikah...
kalau camtu jemput lah bertandang ke bilik saya dengan keluarga..jalan jalan lah sini..leh merasa rehat kat bilik saya dengan keluarga atikah nanti< Boleh saya jamukan Teh bujang..cikgu mas tak mau Join ker..mana cikgu ni?.heheheh

wasalam

aznaz said...

salam atikah...
kalau camtu jemput lah bertandang ke bilik saya dengan keluarga..jalan jalan lah sini..leh merasa rehat kat bilik saya dengan keluarga atikah nanti< Boleh saya jamukan Teh bujang..cikgu mas tak mau Join ker..mana cikgu ni?.heheheh

wasalam

CM said...

salam

ada ni abang aji ooi....dok berdebar lagi tengok hotel ni,pas tu dok selongkar buku akaun bank yang ada cukup ndak cheq nak tidoq kat hotel cam tu...alamak satu malam sebulan habis gaji cheq.

mekyam said...

Salam Lie,
Al-Safwah berdepan (righly opposite) Ajyad hospital tu ke? Kalo x silap dulu (2005) kawasan bazaar n restoran. Atau terletak betul2 depan Gate 1 (King Aziz), belakang bilek air pempuan tu. Masa tu blok tu (besar) memang tengah dlm pembinaan. Waa best betul dok situ. Ni ke hotel yang TH beli?

aznaz said...

salam Mekyam..

betul tu..hotel ni depan Ajiyad Hospital..

Bukan lah..tabung haji lum lagi beli hotel kat kawasan Mekah ni...


waslaam

Zabidi Ismail said...

Salam Cik Lie,
Terpukau la sungguh, indah sesangat hotel nih, kalau diizinkan ke sana lagi, bleh la Cik Lie tunjukkan persekitaran dlman hotel Cik Lie nih.
Takde housekeeping vacancy ke Cik Lie? The only pengalaman saya ada ialah mengemas rumah :))

Hajah Zainab bt Abdullah said...

ada rezeki kak nab gi jengok2 jer hotel CL nih...nak tumpang tgk Kaabah dari bilik CL!!