MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 28 January 2011

"BuaH ZuRiAt DaRi MaKkAh..."

Buah zuriat yang di bawa oleh CL dari Kota Makkah....
hampir 2 kilo cl bawa pulang ke KL dari kota makkah...
Posted by Picasa

29 comments:

Kakzakie said...

Salam CL,

Kakak ada beli masa kat Mekah. Bawa bbalik M'sia. Walau dah ada anak tapi beli juga. Mana tahu boleh bagi org lain. Tapi dia kata buah Siti Hawa.

Kakzakie said...

Salam CL,

Maaf, sekali lagi. Kakak tak tahu macam mana nak guna. Mereka cakap arab manlah kakak faham

CM said...

salam

sapa nk kn makan ni...sang suami ker sang isteri????

aduhaiii dah jadi saudagar buah dia,,,

nat said...

Salam

Saya turut beli buah tu masa g umrah tahun lepas untuk kakak dan kawan pejabat.

Kakak kata susah nak pecahkan, rasanya suami isteri kena makan...

shami2 said...

Salam..CL..

Ermm nama dia istimewa sungguh tentu banyak khasiatnya..kan...

Aki44 said...

Salam CL,

Pernah beli tapi tak tau nak makan, dah 5 tahun masih ok.

Hj.Sabri : 013-9317399 said...
This comment has been removed by the author.
Hj.Sabri : 013-9317399 said...

Assalamualaikum Haji.Saya pun nak tanya macam mana nak makan buah ni. Suami/isteri?

hilmyiskandar said...

Salam.

Masih tersimpan sempurna, mcamana proses seterusnya... ceritakan utk panduan semua, muga2 berjaya dibongkar.

Amin.

tq.

zmah said...

Saya dihadiahkan oleh seorang kawan.

Nazir Amin said...

Assalamualaikum Semua..

Ini saya ada terjumpa mcmmana nak guna buah zuriat ni,

Cara penyediaan : Rebus isirung yang putih tu kedalam air sehingga air bertukar warna seakan2 coklat....rebus lebih kurang 30 minit - 1 jam....and then, minum air tersebut setiap hari suami dan isteri. Jangan lupa berniat utk mendapatkan zuriat. Sebelum minum tu baca bismillah dan di ikuti ayat 38 surah al-imran.

original post blog kat sini :http://littlestoryfromlittlefamily.blogspot.com/2010/08/khasiat-buah-zuriat.html

Wassalam

support@safiudin.com said...

Salam CL,

mak oi! 2 kilo...peh!

alhamdulillah, siapa nak boleh hubungi CL..

panduan dah diberikan Nazir Amin, apa lagi cubalah...

Wassalam.

Ummi Humaira said...

salam CL...

akak pun ada bawa balik juga buah tu , mak arab kasi masa gi ziarah maqam Saidina Hamzah aritu ..tp x tau pun cara nk guna , simpan buat kenangan jer.

Jasmin Flower said...

alhamdudilla

boxhousestudio said...

salam cl

o..

yusofsaad said...

Salam semua,

Untuk makluman, selain daripada buah zuriat terdapat satu lagi jenis tumbuhan herba yang dijual oleh kebanyakkan penjual di Uhud yang digunakan untuk perkara yang sama. Perkara ini dimaklumkan oleh seorang Ust. yang pernah tinggal lama di Mekah dimana isteri beliau telah lama tidak mengandung. Jadi suatu hari beliau berjumpa dengan Dr. di Mekah dan doktor tersebut menasihati beliau untuk mendapatkan herba tersebut. Jadi beliau telah ke Uhud untuk dapatkan daun/herba tersebut. Alhamdulillah, isteri beliau mengandung. Jadi kebetulan saya ke sana tahun lalu, beli sikit dan bagi kepada anak buah ditempat kerja yang sudah lama kahwin tapi belum mengandung, Alhamdulillah selepas beliau consume herba tersebut, kini telah pun mengandung. Insya Allah kita berusaha dan berikhtiar, hanya Dia yang menentukan.

opis said...

assalamualaikum..

ada org penah bg sy buah ni..tp nk kupas punya la susah sebb keras sgt kulit dia..end up sy rebus je setengah jam and minum air dia..kalo sesiapa ada lagi buahnya boleh tak kalau sy nk beli?...

lagi satu boleh tak sesiapa boleh bgtau mcm mana nak masak gandum yg dijual di masjidil haram utk beri burung merpati makan tu?..org kater letak gandum lepas burung merpati tu makan, kutip balik (even skit) utk dimasak..masalahnya gandum tu berkulit..boleh sesiapa bgtau sy camne nk masak gandum tu..

pesona said...

Assalamualaikum Tn Hj,

Rasanya ada ternampak buah tersebut di kedai dlm perjalanan ke Masjidil Haram semasa mengerjakan haji 2010 tetapi tidak terfikir untuk membelinya dibawa balik ke Malaysia.......

roslaini saad said...

Assalam CL...first time saya tengok dan dengar tentang buah zuriat ni..tentu ada kasiatnya kan...kalau ada kongsi-kongsilaa cerita..

zie said...

SALAM ziarah CL harapan agar sihat ya,

buah zuriat tu rupanya lebih kurang bijik getah ek. first time saya tengok.

Nukilan ida said...

Salam.. Saya ingin bertanya.. Boleh sy beli buah zuriat ini jika masih ada lg? Terima kasih

botolkicap said...

assalamualaikum cl

saya sangat tertarik denganh buah zuriat ni...adik sy belum lagi dikurniakan zuriat walau sudah 4 tahun kahwin, insyaaallah nk pesan kepada kawan yag akan mengerjakan umrah april nanti, boleh bgtau cara penggunaannya dan khasiat2nya yg lain?

مسافر_اسلام said...

Salam CL.
Buah ini terus dimakan ye...
ia macam buah beranggan ke?

hzammaz said...

Macam2 pandangan..insyaAllah terus usaha dan berdoa bagi setiap hajat kita..

mAs said...
This comment has been removed by the author.
mAs said...

salam

saya baru dapat buah zuriat itu dari adik saya.dia dapat dari sedara iapar dia..adik saya n dah 3 tahun belum ada zuriat lg..disebabkan xtahu mcm mn nak makan dia bg saya yabg skarang n pun belum ada zuriat lg walaupun belum sampai setahun..saya akan cuba proses buah zuriat itu sperti kata en nazir amin..terima kasih

MisLily said...

Assalamualaikum,

Saya sedang mencari buah zuriat ni, jika ada sesiapa yg sudi memberi/menjual barang 2-4 biji pada sy harap boleh tolong sy. sy dh try buah ni, sgt baik utk wanita yg ingin hamil. boleh hubungi sy di email ni, terima kasih. as_mislily@yahoo.com

MisLily said...

Assalamualaikum,

Saya sedang mencari buah zuriat ni, jika ada sesiapa yg sudi memberi/menjual barang 2-4 biji pada sy harap boleh tolong sy. sy dh try buah ni, sgt baik utk wanita yg ingin hamil. boleh hubungi sy di email ni, terima kasih. as_mislily@yahoo.com

farawayshoppe said...

salam..tumpang iklan..
kami ada jual buah zuriat, murah saja..
hanya rm40=10biji..knape murah?krn kami poskan terus dr madinah..boleh lawati fb kami, Faraway Shoppe utk lebih byk pilihan.. =)
salam..