MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Thursday, 13 October 2011

" Kain KaaBah Di LiPaT .."

Dataran Kaabah jam 1.00 tengahari tadi....
beberapa jemaah dari luar negara sudah mula masuk disini....
kain kiswah kena di lipatkan keatas sikit bagi mengelak di gunting atau di potong oleh jemaah haji yang dtang ke sini...
jiwa tenang dan damai bila mana kita menatapNyer...alhamdulilah

23 comments:

Ex-Lynxcrew said...

betui la cik li,bulan 7 ari tu pi buat umrah tengok ngan mata sendiri mcmana kelambu kaabah depa pakat ambik.apa depa buat pun tak tau.mcm2 perangai manusia ni

CM said...

salam

sebab mereka selalu fikir tujuan akan menghalalkn cara,,

apapun moga jemaah haji kita semua selamat n lancar menunaikan ibadah

manzlie said...

salam Ex-lyn


betui tuh....depa suka curi lagi plak tuh....berani depa tau...tapi yang pasti bukan jemaah dari kita malaysia yang tertib dan senantiasa di puji oleh kerajaan saudi...


waslam

manzlie said...

salam cikgu mas


ameennn....



waslam

Aki44 said...

Salam CL,

Siap sedia utk menerima kunjungan jutaan jemaah. Alhamdulillah

rezeki said...

salam cl

menandakan jemaah semakin memenuhi kota suci makkah, lagi pun dah masuk 15 zulkaedah

tentu cl dan staff di hotel pun semakin sibuk selepas ni melayan tetamu Allah

atuk said...

Assalamualaikum CL

kalau tak dilipat, saya rasa kontut kelambu Kaabah tu...

Wassalam

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah lipatan cantik.

Amin.

tq.

purplemarple said...

assalam CL

seeloknya lah begitu... kenapalaaa diorg nihh tak bersopan..

YB said...

salam cl,

jemaah m'sia pasti tak berani buat perkara tak baik tuh...lagi pun takut

mhanafiah-mencari redha Ilahi said...

salam cl,

jika boleh minta terangan serba-sedikit perihal ibadah haji. bagi saya yg belum menunaikan haji, ingin tahu juga tentang rukun2 yg cara perlaksanaan. t,kasih.

mancomjb said...

Salam CL,

YB saya betulkan comment awak Jemaah Kita bukan takut, niat mereka nak ibadat haji bukan nak mencuri. Badan kta kecil nak rapat kaabah pun belum tetentu dapat.....
maaf ya YB

hmins said...

Salam cl,
Elok juga Al Kiswah dilipat..kalu tdak terkoyak nanti...lgipun jemaah bolih negok dan rasa struktur asal kaaabah.
Ada yang kata Nabi Ismail yg mula mula pasang Al Kiswah..dan ada pula kata Raja Yaman..Tubba Abu Karb...Wallahuwalam..

bidadarindu said...

Alhamdulillah...pengubat kerinduan kami...

Hajah Zainab bt Abdullah said...

alhamdulillah...

rosli said...

Cl,

Betultu...mata tak pernah jemu dan hati damai dan tenang bila menatap Kaabah....rindu tk pernah luput. Subhanallah.Ameen

Aneeqa Julaihi said...

Assalam CL,

Rindu sekali dengan pandangan ini terutamana bila kain kelambu Kaabah di lipat ke atas.

Semuga Allah perkenankan untuk ke sana di waktu yang terdekat.

terima kasih

Norbaya said...
This comment has been removed by the author.
Norbaya said...

salam,memang jarang nampak jemaah msia yang rapat kat kaabah.tak terdaya rasanya nak berasak2 waktu puncak.apapun semoga jemaah kita dapat buat yang terbaik.

9W2SOJ said...

Alhamdulillah, rindu suasana ini

mamaaiman said...

MasyaAllah. cantiknya susunan gambar KAABAH ni. Macam berada di sana tgh tawaf, bila menatapnya.

Alhamdulillah. Tk

NfSS said...

Salam Cl,

Mohon share bila dapat tahu tarikh dan masa wukuf disana yer...

NfSS said...

Salam Cl,

Mohon share tarikh wukuf disana nanti yer..bila telah diumumkan pihak Kerajaan Arab Saudi