MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 19 October 2011

" BeraTur Nak KucuP Hajarul Aswad.."

ramai jemaah duk beratur tuhh nak kucup Hajarul aswad..."
sementara menunngu masuk waktu zuhur tadi.....

21 comments:

Che'gu Mimah said...

salam CL...
saya pun nk beratur jugak lah...

Imran Paris said...

As-salam En Li....kucup dan doakan kami semua sahabat2 yg tak berpeluang ye. THANKS a myriad.

Ustazah Supiah said...

Subhanallah...belum berjaya mengucupnya ya Allah..teringin sangat

mancomjb said...

Salam CL,

Tak panas ke waktu ni?
La;au selalu begini kan senang nak kucup.

rezeki said...

salam cl

seronok tengok, mesti dah hampir nak masuk waktu solat, cuma nanti lps kucup kena pandai selit2 masuk saf nak solat, insyallah

nampak padat tapi ruang utk solat tetap ada

Kak Ina said...

Salam CL,

Belum pernah tenguk jemaah begitu berdisipilin beratur utk mengucup Hajarul Aswad. Masa musim haji yg lalu, ramai sangat berebut sampai ada jemaah wanita Indonesia pengsan dan diusung keluar, tercabut telekung semua. Bulan Syaaban yg lepas pun belum berpeluang mengucup Hajarul Aswad dan insyallah akan terus berdoa supaya dapat ke MH lagi dan mengucup Hajarul Aswad.

KakTi said...

Assalamu'alaikum.

'Masuk barisan semua. Jangan rebut-rebut.'
Jika di sekolah boleh dikenakan tindakan disiplin bila pelajar melanggar peraturan/arahan.
Kalau dah berebut nak kucup hajar aswad hingga ada jemaah jatuh dan cedera, malah ada yg berani ambil kesempatan mencabul jemaah wanita...camna tu?

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah muga2 dpt kucup Hajarul Aswad.

Amin.

tq.

pesona said...

Assalamualaikum Tn Hj,

Satu perkembangan yang baik di musim para jemaah mengerjakan haji perlu beratu untuk mengucupi Hajarul Aswad......kalau tidak berlakunya suasana tolak menolak antara satu sama lain sampai terpijak pada yang jatuh....

bidadarindu said...

Beruntungnya CL...InsyaAllah suatu hari nanti giliran kami pulak yang beratur untuk mengucup Hajarul Aswad tu...CL jangan lupa ambik gambar kami masa tu ye..

mhanafiah-mencari redha Ilahi said...

salam cl,

ramainya jemaah time ni. kalau tak silap saya lepas waktu zohor, diaorg buat barisan utk kucup hajrul aswad. kalau berebut elok jangan, sebab jemaah kita saiz badan kecil jer. alhamdullilah, semoga semua jemaah mendpt haji yg mabrur.

Kak Sidah said...

Salam CL,

Menunggu giliran sambil beratur..dah takde rebut2 yer CL.Alhamdulillah semua akan dapat mengucup apabila sampai giliran tu .

Ex-Lynxcrew said...

Alhamdulillah dapat juga kucup hajar aswad sekali masa pi umrah julai lalu,dok kt depan masa solat subuh habis ja sembhyg semua pakat serbu.terpaksa gak la sbb x tau bila boleh pi sana lagi.patutnya depa kena barisan la baru semua pakat ikut.x gitu c.li

Aki44 said...

Salam CL,

Berebut2 dan bertolak2 nak lakukan perkara sunat. Alangkah teramat baik jika berebut2 mengerjakan yg wajib. Tak gitu CL....

Ana nak chenta Jihadfisabilillah=) said...

Assalamualaikum..Blh sy tahu camana cuaca di sana skrg?

rosli said...

CL,
Saya suka bila beratur ni...sbbnya saya ada pengalaman beratur dulu..Ameen

anim kasim said...

Assalam cl,akak pun tringin sgt2 nk mengucup Hajarul Aswad tp masih belum diizinkan Allah.....insyaallah akan kesana lg smuga kali ini dpt dgn izinnye he he

Meor Fez said...

cantik.....x perlu nk berebut insha Allah...sume dpt kucup....

safiudin.com said...

dekat dihati...

meronta-ronta ni nak kucup...

hjh dalilah said...

nak kucup gak..rindu.teringat arwah abah disembahyangkan di situ haji 1430 H.

safiudin.com said...

syukur...

saya pun tengah beratur ni CL..