MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 8 February 2012

" JumBo SaLes..." - SeLipaR seLiParrrr..."

adakah selipar ANDA terdapat di sini..cuba Lihat...
banyaknyer selipar disini....
Longgokan selipar yang tidak di tuntut......

21 comments:

CM said...

Salam.dulu 2 pasang gak selipar saya tak jumpa cari.

mancomjb said...

Salam CL,

ni lah akibat letak bersepah.

manzlie said...

salam cikgu mas...

jenjangan ada kat sini tak..? meh cl carikan..heheheheh



waslam

manzlie said...

salam mancomjb


betul tuh...heheheheh


walsam

Shaiful Zaidi said...

salam...banyaknya selipar..ramai yg balik ke tempat penginapan tanpa pakai kasut...

rezeki said...

salam cl

hehehe cl carikan selipar cm kat alamada je hehehe

Mak Wan said...

Assalamualaikum CL

Selamat bertemu kembali.Itulah akibat jemaah tak ingat no rak kasut sebab rupanya sama.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

oh tidakkkk...camner nak cari tu??

YB said...

salam cl,

kalau masjid kita tak ada pencuri selipar macamlah agaknya jadinya.

misz_eyza said...

agak2nya selipar saya 2 tahun dulu masih ada tak di situ hihi...

Che'gu Mimah said...

salam cl...

saya tak hilang selipar...tapi stoking sebelah...hilang 2thn lepas...

KakTi said...

Assalamu'alaikum.

Masalah lupa no. rak/tong selipar atau tanggalkan kat luar pintu masjid spt kat negara sendiri.

boxhousestudio said...

assalamualaikum cl

seliper ke kasut ke BHS selalu bubuh dalam uncang, jadi mudah kalau nak keluar dari pintu mana-mana....disarankan jangan guna seliper berjenama....itu pendapat BHS...sebab pernah hilang seliper tu....hu hu hu...agaknya menarik perhatian...

Aki44 said...

Salam CL,

Sy n member pernah hilang selipar tahun lepas. Simpan dlm plastik yg sama letak di rak disisi pintu, bila keluar tengok dah hilang, tinggal plastik yg dah koyak jer. Utk sampai ke kedai selipar macam berjalan di atas bara api rasanyer. Peminat selipar org ada dimana2...

Cik Fiqah said...

Salam...

Selipar suami, saya dan makcik tidak ketinggalan juga hilang semasa di Masjidil Haram...

Agaknya apa nasib bagi longgokan selipar ni ye CL ?

Semoga selipar2 suami, saya dan makcik yang hilang di sana dapat meneruskan baktinya pada sesiapa yang menggunakannya.

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL

Selipau, selipau kata orang Melaka.

Biasa lihat jemaah letak selipar dekat pintu masuk bersepah-sepah atas lantai, bukan di rak yang disediakan. Apabila pekerja MH nak bersihkan lantai tu, selipar-selipar tersebut dilonggokkan di satu tempat, then ... macam dalam gambar tu lah yang terjadi.

Bagi jemaah yang hilang selipar dalam MH walaupun dibungkus kemas dalam bag dsb, halalkan sahaja selipar tu. Allah hendak memberi anda pahala, insyaAllah.

Ummi said...

Kes saya & suami pulak, selipar kami diletak dlm 1 plastik & diletak dirak dlm masjidilharam. Bila nk amik semula tengok selipar suami & plastik hilang, selipar saya ada elok dekat rak

beejeanne said...

Assalamualaikum CL,
Saya pun ada kehilangan kasut kesayangan di MH tahun lepas, tinggal beg jer....tp saya halalkan sape yg berminat ngan kasut saya tu....nasib baik pakai setokin agak tebal so blk jln kaki xlah sakit sgt......

sonata anak kancil said...

assalamualaikum - guane jadi lagu ni? tentu ni kes yang letak depan2 pintu masuk - orang keluar masuk - tersepak - tersadong - maka selipar2 tu tersepak2 juga - satu sana satu sini...dtg tukang cuci - habis disapunya! sesape yg hilng selipar tu - halal kan lah - sape nak ambik - ambik lah - dapat pahala kan

Zaira said...

Agaknya untuk lelaki pakai selipar jepun sudah. Dalam kursus umrah baru ni ada ustaz ckp mcm tu..dan agaknya kena bawa extra sepasang utk sebarang kemungkinan.

rosli said...

Cl,

di Madinah merasa begini sekali...rezki dapat jumpa semula...salah sya sendiri