MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Wednesday, 21 December 2011

" RoBoh RoBoH roboH...HoteL HiJazz kena Dulu..Part 1..:

Perobohan hotel akan bermula dari Hotel Hijazz hingga ke pertengahan misfalah...banyak hotel hotel bugdet yang kena roboh...
depa dah mula angkut barang barang keluli dari hotel Hijazz
Pasti Hotel Hijazz telah memberi banyak kenangan pada anda semua..tell us and share nostalgia anda...
Hotel Darul eiman pun kena jugak...tuh duk angkut katil dulu keluar....

33 comments:

manja said...

hotel ni le saya sekeluarga tinggal semasa umrah mei lepas.hotel ...jarak dekat mudah ke haram.....

Umie-mah said...

A

Salam CL. MasyaAllah.Berakhir sudah kenangan saya sekeluarga semasa umrah 2010..

Aki44 said...

Salam CL,

Bangunan pun ada tarikh luputnya, kita bila plak...Sama2lah buat persediaan

mancomjb said...

Salam CL,

Makin Berabok lah sekitar MH.

Ustazah Supiah said...

Assalamualaikum CL

Saya baru bercadang nk duduk kat hijaz sbb dekat.
memang patut dirobohkan dan buat yang baru.insyaalalh kemudahan utk semua

Ismi Noraini said...

asalamualaikum tn hj.....tahun 2002 saya mengerjakan haji bersama
suami melalui package fairuz lembaga tabung haji travel....kami duduk di hijaz palace....kenangan bersama teman2 sebilik di tingkat 11...hingga kini menjadi kenangan.....

Namida @ Iza said...

hotel ni salah satu tpt menginap under andalusia. pasni hotel abeer pun kna juga nmpknya.

boxhousestudio said...

betul tu Namida...kami kelmarin di abeer...kelmarin pandang pandang je Hijaz ni...mana tau esok esok gi lagi duk pula di sini...akhirnya...duk kat hotel cl lah ...^_^...

KakTi said...

Assalamu'alaikum.
Mak dan kakak pun dok kat Hijaz mei lepas. Cadang tahun depan nak dok kat abeer...hmmm.. tak ada rezeki. Kalau tak silap kat kawasan tu ada budget hotel yg baru siap/ubahsuai pada pertengahan 2010.Mungkin pampasan yg di terima jauh lebih menguntungkan pemilik hotel.

YB said...

salam cl

nak buat susah, nak roboh kejap dan senang jer..

Introspeksi said...

bagaimana dgn hotel abeer? barakallah

Introspeksi said...

hotel abeer apa khabar?

Natra said...

Salam

Hotel ni setahu saya under Andalusia kan ?

Lepas ni macamana yer ? Macamana dengan Abeer Garden Hotel ?

Azam said...

Salam hj....
masa saya buat umrah bulan mei tempohari..hari2 llalu depan hotel hijjaz ni...bulan julai..ayah dan mak pergi mereka menginap di sini....kena roboh juga rupa nyer...

hilmyiskandar said...

Salam.

Alhamdulillah, semua tinggal kenangan.

Amin.

tq.

manzlie said...

salam hajjah...


Hotel abeer garden pun kena jugakkk



wasalm

shahida razali said...

Assalamualaikum CL

Subhanallah..di sini lah tempat pertama saya berteduh ketika sampai di bumi Makkah pada ramadhan yg lalu...banyak nostalgia kat sini :)

rezeki said...

salam cl

safwah tower kena roboh jugakkan hehehehehe

Nur Fatin Zulaikha said...

Subhanallah.. Hotel ni la saya lalu jugak setiap kali nak pergi masjid masa buat umrah jun lepas. Lepas ni kalau ada rezeki pergi sana lagi, takde lagilah lalu hotel ni..

maklang said...

sure berbeza, bila ke sana lagi nanti...InsyaAllah

Mohd Saad Hamid said...

Salam CL,

Dulu tinggal di Abeer Garden dan memang kena lalu depan Hijazz Hotel untuk ke Masjidil Haram. Akhirnya kedua-duanya menjadi kenangan saja - macam masjid kucing di Gazzah tu.

Rasanya hotel Cl kerja sekarang pun akan dirobohkan juga suatu hari nanti. Dengar khabar kontrak sewaan tinggal 18 tahun lagi.

Ruhana said...

Assalam...CL
Darul Ka'aki yg dekat Broast dan money changer di sebelah Bnagunan Safwah tu gimana agaknya? Sy menginap di situ bulan lepas masa Haji..lokasinya 5-6 minit je ke pintu King Abdul Aziz .

aland said...

hmm.. yg nak dok hotel budget makin byk langkah la nak ke Masjidil Haram.. jika dekat smpt la jugak balik buang air..

Abdul Halim Abdul Majid said...

Bila sampai waktu...tiada yang kekal melainkan Allah SWT!

pesona said...

Assalamualaikum Tn Hj,

Semua pembangunan ini untuk kemudahan di masa hadapan kepada para tetamu ALLAH yang beribadah di MH......

safiudin.com said...

Assalamualaikum CL,

Alhamdulillah, syukur.

Kedua-dua hotel [Hijazz dan Abber Garden] telah meninggalkan banyak kenangan buat semua tetamu Allah.

Semoga pembangunan memberikan nilai tambah kepada semua jemaah [Umrah dan Haji].

Setuju dengan Aki44. Bagaimanapun kita? [terutamanya saya].

Terima kasih CL atas info terkini. Selamat menjalankan tugas dan jaga kesihatan ya..

mhanafiah-mencari redha Ilahi said...

Assalamualaikum CL,

Mei tahun lalu saya tinggal di Hotel Hijjaz dan April baru-baru ni saya tinggal kat Hotel Abber Garden dgn isteri masa umrah.

Memang banyak kenangan kat dua2 tempat ni. Rasa sebak lak pagi nie bila tengok gambar terbaru keadaan di sana. Moga2 Allah SWT memberi kemudahan kpd kita semua utk tinggal disana pada masa akan datang, insyallah.

zulkifli said...

Salam CL. Hotel Sevilla Barakat yang saya dan isteri menginap semasa Haji yang lepas turut terlibat,diberitahu oleh staf hotel.

umihan said...

Salam cl hotel royal sultan termasuk senarai tak insya allah sy akan kessna bulan 5 nanti.. Semoga sy dpt berziarah cl nt...

Kak Hai said...

Assalam, duduk di Abeer Garden Feb 2012...nampaknya akan di roboh pas ni kena fikir diri sendiri... diri ini pun akan luput cam tu juga akhirnya....

rosli said...

CL,

Banyak hotel yg jadi kenangan jemaah kita roboh....lepas ni lebih jauh dan lebih mahal kos haji

badd said...

Salam,

Saya & isteri menginap di hotel Al-Hijaz Palace ni musim haji tahun lepas. Memang convenient duduk sini, dekat sangat dengan Masjidil Haram. Niat di hati kalau nak gi umrah nanti bolehlah tinggal kat sini. Apakan daya....dapatlah jugak merasa duduk hotel bajet yang paling hampir dgn Masjid. Alhamdulillah.

Cr Hairul said...

MasyaAllah...

Hotel ni lah aku duduk masa buat Umrah Ramadhan 2010.

Tinggal kenangan tempat ni.

Doakan aku sekeluarga dijemput ke tanah Suci Makkah semula dlm masa terdekat.. Amin..