MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday, 12 December 2008

Masih Ramai Jemaah Solat Depan Haram

Hari ni Penuh para Jemaah solat sampai di jalanraya hingga ke belakang Hotel Al Safwah ni....

Sampai atas bumbung Hospital Ajiyad tu pun ada gak orang duk solat tadi..alahamdulilah

Dalam Surau Hotel Alsafwah pun dah penuh dgn Jemaah yang stay in our Hotel solat

Tengok tu ramai Jemaah dah tak leh nak masuk ke dalam Masjidil Haram waktu solat tadi

Masih lagi para Jemaah berada di sekitar Mekah ni datang ke Masjidil Haram untuk menunaikan solat Jumaat tadi.....hingga ke seberang jalan mereka duk solat berjemaah tadi...




Thursday, 11 December 2008

Suasana di Masjidil Haram sekarang......

Keaadaan Depan Haram tadi Jam 5.00 petang......masih ramai Jemaah Kawasan sebelah sana bukit tu dalam proses nak di ratakan untuk penambahan MasjidilHaram

Jemaah masih sesak melakukan Tawaf atas bumbung tu............


Bahagian bawah pun penuh sesak dgn Jemaah melakukan Tawaf



Wednesday, 10 December 2008

Gambar gambar Kenangan............

Luar Masjidil Haram malam tadi pas buat Tawaf and sa'i

Baru pas Sa'i............


Depan Haram

Ramai orang sesak di Bawah buat tawaf...so saya harap
Non Datin sophie will enjoy to watch all those photos.....
Hanya ini saje lah cerita pengalaman Ibadah Haji saya to
you all semua yang sudi follow my blog.....Thanksss....



Gambar gambar Kenangan............

Nak masuk ke tempat melontar



Jemaah baru selesai melontar



Perjalanan dalam Jamrat ke tempat lontaran...





Gambar gambar Kenangan............

Nak masuk terowong ke Jamrat tempat melontar.........
Tempat melontar yang baru siap di bina 4 tingkat ni....

Menaiki ke tingkat atas sekali...tingkat 4


Masa bermalam di Mudzalifaah...........

berkhemah di Arafah tempat kami semua berwukuf



Gambar gambar Kenangan.................

Jemaah Dari Mina nak ke Arafah
Sempadan Arafah

Belakang tu orang jual teh tarik jee.... sr2 secawan teh tarik..(mahal gak )

Nak masuk terowong ke Jamrat tempat melontar

Kat luar pun ada orang jual teh tarik..........




Gambar gambar Kenangan.................

Di arafah...masa ni semua org tengah berdoa mengadap Qiblat
Duk beratur nak masuk...keaadaan dalam ni ..huh..Aauuuzubilahhh........

Toilet yang di sedia kan di Arafah........................


Tempat tinggal kami di Mina hari pertama