MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Friday 27 March 2009

"Tempat Kasut/Selipar "


Gambar di atas tu ada lah tempat para Jemaah meletak kan selipar atau kasut sebelum masuk ke dalam Masjidil Haram...macam ala ala Shoes Selving lah..."Tempat kasut" tu semua nye terdapat di sebelahan setiap pintu masuk utama ke dalam Masjidl Haram ni..dan juga tersedia di dalam Masjidil haram jugak....ramai jugak para Jemaah yang kehilangan selipar mereka itu termasuk jugak lah aku..( sudah 4 kali aku kehilangan selipar aku di sini heheheheheheh) nasib baik hotel aku ni paling dekat sekali di depan Haram ni kalau mereka yang duk jauh tu macamana! dan cuba bayangkan kalau musim bulan ramadan dan Haji.....

8 comments:

PINATBATE said...

Saya bungkus jer selipar dlm plastik pas tu masukkan dlm beg tgn..bukan apa,serik..sekali peristiwa selipar saya hilang masa letak dlm kotak kat pintu babussalam..balik lah berkaki ayam..tetiba datang minah kelabu jual selipar dua tiga pasang,salah satunya selipar saya!sabar jer..

aznaz said...

slaam Pinabate....

Sabar je lah...heheheheheh

FUZZY said...

masa fuzzy pegi sana, mak buatkan cerut kain utk letak selipar hehe.. pas2 bwk skali masuk masjid.. mak arab pandang2 sbb cantek sgt la plaks.. ahaks hehe

aznaz said...

Salam Fuzzy,

Bagus jugak idea tu...hehehehe nak cuba lah nanti...

Azemi Ali said...

Salam Hj Azli,

Saya beberapa kali kehilangan selipar di masjidil haram. Dan yang paling best bila saya masukkan ke dalam bekas selipar (cerut kain yang ada dijual di Mydin), cerut kain itu tak hilang tapi selipar yang hilang..hehehe. Akhirnya saya bawa selipar dan simpan agak ke dalam masjid baru tak hilang. Kalau simpan dekat dekat pintu terutama pintu raja abdul aziz kemungkinan untuk hilang agak tinggi sebab jemaah lupa di mana mereka simpan selipar dan mungkin selipar org lain menjadi mangsa. Tapi hilang selipar ini bolehlah dianggap sebagai sedekah jariah.

Sala ukhwah.

aznaz said...

salam En Aezemi,
Memamg kadar kehilangan selipar di luar tu adala lebih tinngi dari di dlam...anyway kalau hilang je kat luar haram tu dah ada perempuan jual selipar berlambak lambak kan...heheheh just call me azli je lah...

Yem0805 said...

Salam..

Masa umrah dulu 2 kali selipar hilang
walau pun dah cam tempat kasut. Kena banyak bersabar semua tu dugaan Allah semuga kita banyak bersabar..masa selipar hilang saya niat sedekah aje..balik kaki ayam pegi kedai beli selipar baru..

Ummie Chemm said...

Ada yg kata bungkus je danletak dlm beg. Masa solat letak kat tepi kaki. Boleh ke buat mcm tu?