MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday 24 March 2009

'Pintu Gate King Abdul Aziz1"


Gambar No 2


Pemandangan gambar ni di ambil dari Lobby Hotel Alsafwah tempat aku kerja ni...waktu ni para Jemaah baru saje selesai melakukan solat Zuhur...so mereka semua sedang berjalan keluar dari Pintu Gate Utama yakni 'Gate King Abdul Aziz 1" yang paling berhampiran dengan Alsafwah Hotel...As you all can see gambar no dua tu kalau di 'perbesar kan" (englarge) akan kelihatan jelas jemaah mengusung jenazah yang baru saja selesai di sembahyang kan..innalilahhiwa innalilhiraji unn...


6 comments:

Unknown said...

salam...sejuknya hati tenguk gambar di blog ni...alahai tgk kat umur memang terlebih layak berumahtangga..tapi belum ada jodoh..tunggu ajelah ye...

aznaz said...

salam...terimakasih kerana sudi baca blog saya....

Azemi Ali said...

Salam Ukhwah Tuan Manzlie,

Masa pertama kali saya tiba di Mekah memang saya keluar masuk masjidil haram melalui pintu Raja Abdul Aziz ni. Ada sekali itu saya usung jenazah, Ya Allah beratnya..patutlah ganjaran pahalanya amat besar. Saya dan isteri berhasrat untuk menunaikan haji Insyaallah jika ada rezeki pada tahun ini.

Abang Mazlie, semasa berdoa di san tolong doa-doakan kami agar diterima menjadi tetamu Allah di tanah suci pada tahun ini. Amin.

Terima kasih.

Salam Ukhwah

aznaz said...

Salam Saudara Azemi Ali,

Insyaalah saya akan doakan semoga saudara akan dtang sekali lagi di sni...

Bunga Kenanga said...

Salam. Moga Allah rahmati tuan untuk terus menceritakan kisah dibumi Mekah penuh barakah. Rindu untuk beribadah dan merasa dekat dengan Allah... Tuan cukup bertuah.

aznaz said...

salam cik Bunga Kenanga,

terima kasih kerana sudi membaca blog sya....just call me azli je yah...
sukran