MAKKAH ADA LAH KOTA SUCI BAGI SETIAP UMAT ISLAM DARI SELURUH DUNIA YANG MEMPUNYAI IMPIAN DATANG BERIBADAH KE SINI DAN AKU RASA AKU ADALAH INSAN YANG SANGAT BERTUAH KERANA DAPAT BEKERJA DAN DUDUK DI SINI SERTA DAPAT MENCARI SESUATU PENGALAMAN YANG PASTI BERHARGA BUAT DIRI KU...SYUKUR ALLAHAMDULILAH DENGAN IZIN NYEE ( ALLAH ) SO I AM HERE TO SHARE MY EXPERIENCE WIZ YOU ALL INSYAALLAH......

Followers

Tuesday 24 March 2009

Baru Lepas Solat Magrib tadi depan Kaabah.....

BARU LEPAS KELUAR SOLAT MAGRIB TADI



DUK TUNGGU MASUK AZAN MAGRIB NANTI

Hari ni aku teruja sangat nak solat di depan Kaabah...tak tau lah kenapa.... mungkin banyak doa yang ingin aku pinta pada mu yang Maha Esa...Hati ku hari ni terlalu gembira sangat entah kenapa ya...terasa terlalu seronok berkerja dan beribadah di sini walaupun aku jauh daripada keluarga ku di kuala lumpur...Hari ni aku dapati terlalu ramai para Jemaah yang datang...walau pun aku datang awal setengah jam sebelum masuk waktu mabgrib tapi 'seat' solat aku boleh di katakan jauh di belakang sikit..tak apalah ...kasi lah peluang pada para jemaah yang datang dari jauh- bisikan hati ku tadi...but yang penting hati ku terlalu bersemangat menunggu setiap waktu solat di sini...Alhamdulilah syukur pada mu ya Allah kerana menyedar kan aku insan yang paling lemah di sisi mu ini...Sukran.....


7 comments:

Kassim Selamat said...

Salam Azli,

Walaupun tiada di Haram tapi terasa hati dekat di sana setiap kali baca dan melihat Kaabah di blog ini.

Seronok melihat gambar2 dan membaca ttg Mekah.

Istimewa sungguh! Dari tempat tidor pun boleh tgk Haram ya! Bukan semua yg diberi peluang begini.

aznaz said...

salam abg KS,
Terima kasih di atas ingatan abg yang sudi membaca blog saya..saya akan senantisa mendoa kan kesihatan abg supaya sembuh satu hari nanti..Insayalah dgn izin nye..

Tepi Sungai Batu said...

Salam Azli,
Ohhhhh.....sungguh bertuah Azli, setiap hari dapat sembahyang depan Kaabah.

faraulah said...

Salam.

En. Manzlie,
Mohon izin En. Manzlie untuk meletakkan link blog en. manzlie di blog saya.
seronok sekali dapat membaca dan melihat gambar2 di sekitar Makkah.

aznaz said...

Salam Faraulah...

Takda masalahh...nak copy gambar gambar Masijidil Haram pun boleh..sila kan....

wsalam

hilmyiskandar said...

Salam.

Rindu lihat Kaabah. Mohon kesana jua tahun ni.

hilmyiskandar said...

salam.

Rindu bila lihat Kaabah. Memang rindu....